Jeg er begyndt på studierne til El-Installatør og der stod i papiret fra skolen "Der undervises i MS Office", men jeg bruger normalt OO så det tog jeg roligt, så idag fik en kort intruduktion til opstarten og få nogle af de hjælpemidler som man nu kan bruge..
Sådanne noget som lav skabeloner, jeg har hentet vejledningen og tager det senere..
men især deres brug af MathType (tror jeg det hed), da vi skal aflevere en masse rapporter med ligninger ect. så kan man gemme de formler man bruger ofte.
eks:
RT = R_t + R_t cdog %alpha(T-t) (sådan som den er i formel funktionen)
og det er en formel jeg skal skrive ofte, og i MathType, der kan man bare lige smide den op også er den gemt under 1 tryk også indsættes den..
Har hentet og installeret dMath, men kan ikke finde en ligende funktion..
Nogen der kender en add on eller ligende til OO 3 som kan dette?
Gemme regne formulare i formulare
-
Hej draco
Har du læst "Kom i gang med OpenOffice.org - Kapitel 11: Start med Math"?
Du kan finde den på denne side: http://da.openoffice.org/about-documentation.html
Har du læst "Kom i gang med OpenOffice.org - Kapitel 11: Start med Math"?
Du kan finde den på denne side: http://da.openoffice.org/about-documentation.html
Hilsen JR
Ja, og den forklare fint Math men kan ikke finde noget punkt hvor man kan gemme ens egne formulare..
Den skal jo ikke udregnes.. men ligesom A over B eller sqrt{<?>} er en formular der er gemt, så vil jeg gerne kunne oprette mine egne formulare, da jeg skal bruge et sted mellem 20 og 40 formulare igen og igen, så frem for jeg skal skrive dem igen og igen, så ville det jo være dejligt som i MathType at man bare gemmer den også kan indsætte den med et enkelt tryk..
Den skal jo ikke udregnes.. men ligesom A over B eller sqrt{<?>} er en formular der er gemt, så vil jeg gerne kunne oprette mine egne formulare, da jeg skal bruge et sted mellem 20 og 40 formulare igen og igen, så frem for jeg skal skrive dem igen og igen, så ville det jo være dejligt som i MathType at man bare gemmer den også kan indsætte den med et enkelt tryk..
-
Hej Draco
Når du har lavet en formel i Math kan du gemme den som en fil. Når du vil bruge din formel i Writer, vælger du menuen Indsæt -> Objekt -> Formel. Menuen Funktioner -> Importer formel.
Det er ikke specielt "elegant", men det er en mulighed. Det kan være der er andre muligheder end den.
Når du har lavet en formel i Math kan du gemme den som en fil. Når du vil bruge din formel i Writer, vælger du menuen Indsæt -> Objekt -> Formel. Menuen Funktioner -> Importer formel.
Det er ikke specielt "elegant", men det er en mulighed. Det kan være der er andre muligheder end den.
Hilsen JR