Når jeg vil gemme en webside og vælger Filer -> Gem side som - > står der sidens navn = filnavn: f.eks. Vinter.html - og filtype = webside, komplet.
Når jeg vælger Gem, står der i den nye rude: "Filen til Windows registreringsdatabasen er ugyldig. Du kan rette denne fejl med installationsprogrammet til Word".
Jeg er ikke klar over, hvad der foregår. Jeg kan ikke huske, hvad der plejer at stå.
Hvordan får jeg OO.o ind i billedet, bogstaveligt talt?
Mvh.
Fejl ved Download - Gem side som...
Moderator: Lodahl
Hej
Jeg tror du oprindelig har associeret MS Word til filtypen .htm og .html og så har fjernet hele MS Office (Du har heller ikke brug for den, når du har OpenOffice)
Prøv at finde en fil i dine dokumenter der ender på .htm.
Højreklik på filen og vælg Egenskaber.
I den dialogboks der nu viser sig, klikker du på knappen Skift...
Nu kommer der et udvalg af programmer (Firefox,Internet Explorer, sweb.exe og flere). Vælg sweb.exe og tryk OK.
Gør det samme med filer af typen .html
Når du for fremtiden dobbelklikke på en fil af typen .htm og .html vil de blive åbnet i OpenOffice writers web-editor
mvh
Jens
Jeg tror du oprindelig har associeret MS Word til filtypen .htm og .html og så har fjernet hele MS Office (Du har heller ikke brug for den, når du har OpenOffice)
Prøv at finde en fil i dine dokumenter der ender på .htm.
Højreklik på filen og vælg Egenskaber.
I den dialogboks der nu viser sig, klikker du på knappen Skift...
Nu kommer der et udvalg af programmer (Firefox,Internet Explorer, sweb.exe og flere). Vælg sweb.exe og tryk OK.
Gør det samme med filer af typen .html
Når du for fremtiden dobbelklikke på en fil af typen .htm og .html vil de blive åbnet i OpenOffice writers web-editor
mvh
Jens
Hej jens S.
Tak for forklaringen. Jeg ved ikke rigtigt om problemet er løst.
Jeg kan ikke finde sweb.exe - og brugte i stedet i boksen med valgmuligheder: skift til swriter.
Jeg har prøvet at downloade noget andet fra nettet. Men der synes ikke at være nogen mulighed for at vælge sweb.exe (?)
Har jeg misforstået noget?
M.v.h. - Berndt
Tak for forklaringen. Jeg ved ikke rigtigt om problemet er løst.
Jeg kan ikke finde sweb.exe - og brugte i stedet i boksen med valgmuligheder: skift til swriter.
Jeg har prøvet at downloade noget andet fra nettet. Men der synes ikke at være nogen mulighed for at vælge sweb.exe (?)
Har jeg misforstået noget?
M.v.h. - Berndt
Berndt